torsdag, december 12, 2013

Kajsas lista över superbra superserier

Jag har sett en hel del serier i mitt liv, testat det mesta och som den goda människa jag är tänker jag nu dela med mig av ett axplock utav mina bästa serier. Varsågoda!
Dead Like Me är utan tvekan en utav mina favoritserier. Den handlar om 18-åriga Georgia Lass som vid sin något komiska död råkar fylla upp en kvot som gör att hon stannar på jorden och blir en lieman. Mörk, underbar humor.
Veronica Mars hoppas jag inte behöver någon direkt presentation. Detektiven som löser alla fall och har en hund som heter Backup. Ska dessutom bli film (!) vilket är mer än underbart. Synd att det inte blev fler säsonger av själva serien bara.
Black Books. Den som inte tycker att den här serien är rolig förtjänar inte på något sätt min respekt. Såg den första gången när den gick på SVT för hundra år sedan, och har sett om den flera gånger. En helt fantastiskt skruvad serie om Bernard, Fran och Manny.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar