lördag, november 09, 2013

Musique

Ett problem jag har är att jag aldrig vet vad jag vill lyssna på för musik. Det händer ibland att det är något speciellt jag vill lyssna på men oftast vill jag bara lyssna på bra musik och helt plötsligt lyssnar jag på Placebos senaste skiva för 32:a gången på två dagar. Om jag kan den utantill? Antagligen.

Det är såklart inget fel att lyssna på samma skiva om och om igen, speciellt inte när den är så pass bra som Loud like love faktiskt är men ibland kan det kännas som det skulle vara kul att liva upp saker och ting lite. Efter några månaders funderade tog jag tag i saken och gjorde den ultimata spellistan i Spotify. En spellista med all den bästa musiken, och bara den bästa musiken.

Det är såklart svårt att välja ut enskilda låtar från fenomenala album, speciellt med tanke på att jag är en person som gärna lyssnar på album i sin helhet. Hur som helst, jag lyckades. Här är den. Njut. Jag har faktiskt sjukt bra musiksmak och jag litar på att jag med tiden kommer fylla på spellistan så till den grad att den till slut kommer bli oändlig.


1 kommentar: