torsdag, oktober 31, 2013

Säkerhetskopiera allt annars dör du

Ni vet när er dator säger åt er att göra något, till exempel uppdatera programvaror, säkerhetskopiera alla filer eller uppdatera operativsytemet. Ni vet hur man i ungefär 95%* av dessa fall klickar i att man vill göra det senare, men aldrig gör det, eller hur?

För en gångs skull kan jag känna att det spelar ingen roll. Jag behöver inte uppdatera och säkerhetskopiera (okej, jag kanske borde säkerhetskopiera). Jag behöver inte bry mig om min dators välmående för om en liten, kort vecka har jag en ny dator.

En helt ny, blank, fin och ren dator. Jag är livrädd för att jag ska sabba den det första jag gör, tappa den eller något annat. Det är inte så att jag har för vana att ta sönder elektronik av misstag men jag är samtidigt en extremt klantig människa. Jag har tappat min iPad på näsan, mer än en gång, och jävlar vad ont det gör.

På tal om min padda ska jag se till att installera den där nya programuppdateringen som kom för några dagar sedan. Den hånar mig men jag är egentligen för lat för att orka fixa det.

*en högst vetenskaplig siffra jag drog ut ur typ arslet samtidigt som jag skrev det här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar