fredag, oktober 11, 2013

Jag ska bara...

Anteckningsblocket stirrar dömande på mig, jag har öppnat filen med information om uppgiften och huvudet säger "gör det, gör det nu" men kroppen säger nej.

Missförstå mig rätt, jag älskar att plugga. Jag älskar att vara tillbaks i skolan och lära mig nya saker men varför är det så förbannat svårt att få något gjort? Det kan inte vara normalt med en startsträcka på tre timmar för att kunna skriva fem meningar på ett papper och sedan kalla det för "en bra grund."

Jag tycker varken att det är jobbigt eller tråkigt att göra uppgifterna, snarare tvärtom. Trots detta sitter jag och bara stirrar på dem i många timmar innan jag kan få något gjort och varje gång jag tar det där steget för att börja kommer jag alltid på något annat jag bara måste göra innan.

Jag misstänker att jag inte är helt ensam om det här och jag vet att jag inte är den enda som sitter uppe sent kvällen innan inlämning för att i panik försöka gör klart det jag inte gjort tidigare. Jag är heller inte den enda som svär en hel del och sedan tänker att jag nästa gång kommer göra saker och ting i tid, men aldrig gör det.

Det här är ytterligare en såndär sak som jag gör istället för att plugga. Jag sa alldeles nyss till en vän att jag faktiskt skulle ta tag i det och börja nu, men...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar