lördag, november 16, 2013

1Q84

Jag har precis läst klart andra delen i serien 1Q84 av Murakami. Såg verkligen fram emot de här böckerna när de kom ut för några år sedan, som det Murakami-fan jag är, men som vanligt är jag segast i världen med att få något gjort. Det blev inte bättre när jag läst första delen och kände att den var sådär. Inte alls lika bra som hans andra böcker.

Som den principfasta person jag är köpte jag trots att jag inte var särskilt imponerad utav första delen de andra två delarna. Har jag läst en del ska jag tusan läsa de andra också, inte bara för att det skulle lämna en känsla av obaland i mig utan också efterosom jag absolut inte kan skaffa mig en ordentlig uppfattning om böckerna om jag inte läst hela serien.

Hur som helst, andra delen var så sjukt mycket bättre. Första delen kändes bara seg och långtråkig men del två läste jag ut bara sådär. Den väcker nyfikenhet. Tredje delen ligger på nattduksbordet och väntar på mig och jag kan inte bestämma mig för om jag faktiskt ska plugga lite eller om jag ska satsa på att bara läsa. Hela dagen. För gamla tiders skull.

Vi får se om jag återkommer med en recension i veckan eller om jag föll för trycker och ägnade mig åt skolarbete i stället. Vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar