måndag, juli 09, 2012

Vi ska alla en gång dö


"Han skulle alltid finnas där. För Sara. Och för mig. Ja, så var det ju. Jag har alltid tänkt mig att Nils skulle leva längre än Sara. Ja, det är hemskt, men jag har alltid tänkt att om något skulle hända med min syster skulle Nils finnas där. Han skulle hjälpa mig. Han skulle vara mjuk och varm och precis lagom fluffig. Han 
skulle rädda mig. Vem ska rädda mig nu?"

7:e april är väldigt längesen. I efterhand känns det som ett riktigt dåligt skämt som gått helt fel. "Om något skulle hända min syster". Om något skulle hända min syster. 


Jag har ingen syster längre. Jag är systerlös och hela min värld har rasat. Allt har blivit fel och det kommer aldrig mer bli rätt igen. Inte utan min syster. Inte utan Sara.

2 kommentarer:

  1. Älskade Kajsa, jag försöker att förstå.
    Det gör så ont.
    Jag förstår att Sara var en tjej som var mycket speciell och omtyckt av alla.
    Livet går vidare trots att det känns svårt men alla minnen du har kan ingen ta ifrån dig.
    Kramar Christina.

    SvaraRadera